Jump to content
Forum Maintenance between 04:00 - 06:00 UTC ×
Forum Maintenance between 04:00 - 06:00 UTC

Свежайший перечень исправлений в патче 1.02


Recommended Posts

Причем небесцеремонно так.. Без наездов. Типично мерикосовских... "Вы себе делаете слишком круто, потомучто мы на своей супертехнике вас не можем замочить в 100% случаях"

 

Теперь прально? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
04.28.04 The Recovery function is accessible if you are ejected from your plane.

04.28.04 Banned external view switching to the empty ejected chair.

.............

 

Валерий, было бы интересно увидеть продолжение этого changelog "....до наших дней" :)

 

... так сказать, в духе последних действий Stormin`а и следуя заветам безвременно ушедшего от нас (в другую кампанию) Wagner`а :D ....

 

патчик то уже практически зарелизился, так что можно дописать последнюю главу эпопеи со скромным названием "1.02"

"There are five dangerous faults which may affect a general: recklessness, which leads to destruction; cowardice, which leads to capture; a hasty temper, which can be provoked by insults; a delicacy of honor which is sensitive to shame; over-solicitude for his men, which exposes him to worry and trouble." Sun Tzu

[sigpic]http://forums.eagle.ru/signaturepics/sigpic2354_5.gif[/sigpic]

Link to comment
Share on other sites

Хммм... А можно тоже самое по русски.

Будешь ты стрелком-радистом,

А в душе пилот.

Будешь ты летать со свистом...

Задом на перёд!!!

Link to comment
Share on other sites

  • ED Team
Валерий, было бы интересно увидеть продолжение этого changelog "....до наших дней" :)

 

... так сказать, в духе последних действий Stormin`а и следуя заветам безвременно ушедшего от нас (в другую кампанию) Wagner`а :D ....

 

патчик то уже практически зарелизился, так что можно дописать последнюю главу эпопеи со скромным названием "1.02"

Извольте :)

04.29.04 Patch installator will remove old *.ini files from the Input sub-folder to avoid obsolete input layout collision.

04.30.04 Added explosion to the Recovery function for ejected pilot.

04.30.04 Internet: greatly improved anti-lag code.

04.30.04 Changed MIG's Engine Sound.

05.05.04 Added input control function to the Config/Export/Export.lua

05.11.04 Fixed the bug in the Logbook flight hours formula.

05.11.04 Added camera controls to the rear (F4) view: rotations and Backspace.

05.11.04 Made the initial rear view camera position configurable via Lua function and dependent on the plane type in the Config/View/Chase.lua file.

05.12.04 Fixed the padlock control bug after changing view to the mirrors (M, N) or to the snap view (Keypad 0).

05.14.04 Corrected "Standart" to "Standard" in paint scheme names.

05.14.04 Fixed #000358 bug with last launched AIM7 in FLOOD mode

05.17.04 The CockpitViewAngleDefault value in the Config\View\Cockpit.lua has higher priority above the cockpit option 'Angle Of View' value.

05.17.04 Expanded input commands list in the Config\Export\Export.lua for Lock On remote control experiments.

05.17.04 Added custom snap view settings saving to the demo version.

05.17.04 Enabled 'Recover' feature for unruled player plane.

05.17.04 Fixed the bug of F-15C fuel quantity indicator with inproper indication after fuel tanks jettison.

05.18.04 Implemented new padlock scheme concerted with Matt. Keypad Del only marks the target without camera locking and cycles through targets. If player stops the cycle and waits 1s then the camera locks the last marked target automatically. The Num Lock key aborts the padlock and leaves the camera at the last padlock position.

05.19.04 Enabled zoom in the padlock mode.

05.19.04 Implemented the model time self-planned Lua script activity for export/import needs (LuaExportActivityNextEvent function in the Config\Export\Export.lua).

05.21.04 Fixed the model time control bug in the network client track.

05.24.04 Added mouse camera rotation control to the Alt-F9 view.

05.24.04 Fixed network flooding by airdrome recovery function.

05.25.04 Fixed the MP statistics bug for destroyed buildings.

05.25.04 Fixed multiple sounds of several planes close to the camera.

05.26.04 Fixed parachute handling in muliplayer mode

05.27.04 Corrected Mark Shepheard last name in the Logbook.

05.27.04 Disabled sound engine debug records output to the Temp\System.log.

05.27.04 Fixed planes sound when the canopy is open.

05.27.04 Fixed reservation smooth slider in the Input Options Dialog.

05.28.04 Fixed disabling/enabling force feedback effects for crashed/recovered plane.

05.28.04 Changed the memory management in the MP.

05.31.04 Disabled turbulence in the MP to reduce network lags.

05.31.04 Fixed vanishing of sound in the MP when canopy is open.

Valery Blazhnov

Eagle Dynamics Veteran

Link to comment
Share on other sites

Да... конца и края нет работе :roll:

 

Хочется видеть указания по работе с lua - скриптами в новой версии.

Будет ли что-то пояснено? Может заранее?

We scare because we care

Link to comment
Share on other sites

Валерий спасибо.

присоединяюсь к предыдущей просьбе - хотелось бы увидеть Config\Export\Export.lua, раз уж Stormin начал выкладывать доки.

"There are five dangerous faults which may affect a general: recklessness, which leads to destruction; cowardice, which leads to capture; a hasty temper, which can be provoked by insults; a delicacy of honor which is sensitive to shame; over-solicitude for his men, which exposes him to worry and trouble." Sun Tzu

[sigpic]http://forums.eagle.ru/signaturepics/sigpic2354_5.gif[/sigpic]

Link to comment
Share on other sites

  • ED Team
Да... конца и края нет работе :roll:

 

Хочется видеть указания по работе с lua - скриптами в новой версии.

Будет ли что-то пояснено? Может заранее?

Пожалуйста: читайте и редактируйте, если в этом возникнет необходимость :)

Valery Blazhnov

Eagle Dynamics Veteran

Link to comment
Share on other sites

  • ED Team
Валерий спасибо.

присоединяюсь к предыдущей просьбе - хотелось бы увидеть Config\Export\Export.lua, раз уж Stormin начал выкладывать доки.

Дался вам этот Export.lua, кому он нужен? Смотрите на здоровье:

 

-- Data export scripts

-- Copyright © 2004, Eagle Dynamics.

-- See http://www.lua.org for Lua script system info

-- We recommend to use the LuaSocket addon (http://www.tecgraf.puc-rio.br/luasocket)

-- to use standard network protocols in Lua scripts.

 

-- Expand the functionality of following functions for your external application needs.

-- Look into ./Temp/Error.log for this script errors, please.

 

-- Uncomment this function to enable data export!

--[[

function LuaExportStart()

-- Works once just before mission start.

 

-- Make initializations of your files or connections here.

-- For example:

-- 1) File

-- local file = io.open("./Temp/Export.log", "w")

-- if file then

-- io.output(file)

-- end

-- 2) Socket

-- local path = "./luasocket.dll"

-- local f = assert(loadlib(path, "luaopen_socket"))

-- f()

-- local host = host or "localhost"

-- local port = port or 8080

-- if socket then

-- c, e = socket.connect(host, port) -- connect to the listener socket

-- end

 

end

--]]

 

function LuaExportBeforeNextFrame()

-- Works just before every simulation frame.

 

-- Call Lo*() functions to set data to Lock On here

-- For example:

-- LoSetCommand(3, 0.25) -- rudder 0.25 right

-- LoSetCommand(64) -- increase thrust

 

end

 

function LuaExportAfterNextFrame()

-- Works just after every simulation frame.

 

-- Call Lo*() functions to get data from Lock On here.

-- For example:

-- local t = LoGetModelTime()

-- local name = LoGetPilotName()

-- local altBar = LoGetAltitudeAboveSeaLevel()

-- local altRad = LoGetAltitudeAboveGroundLevel()

-- local pitch, bank, yaw = LoGetADIPitchBankYaw()

-- Then send data to your file or to your receiving program:

-- 1) File

-- io.write(string.format("t = %.2f, name = %s, altBar = %.2f, altRad = %.2f, pitch = %.2f, bank = %.2f, yaw = %.2f\n", t, name, altBar, altRad, pitch, bank, yaw))

-- 2) Socket

-- if c then

-- s, e = c:send(string.format("t = %.2f, name = %s, altBar = %.2f, alrRad = %.2f, pitch = %.2f, bank = %.2f, yaw = %.2f\n", t, name, altRad, altBar, pitch, bank, yaw))

-- end

 

end

 

function LuaExportStop()

-- Works once just after mission stop.

 

-- Close files and/or connections here.

-- For example:

-- 1) File

-- io.close()

-- 2) Socket

-- if c then

-- s, e = c:send("quit") -- to close the listener socket

-- c:close()

-- end

 

end

 

function LuaExportActivityNextEvent(t)

local tNext = t

 

-- Put your event code here and increase tNext for the next event

-- so this function will be called automatically at your custom

-- model times.

-- If tNext == t then the activity will be terminated.

 

return tNext

end

 

--[[ You can use registered Lock On internal data exporting functions in this script

and in your scripts called from this script.

 

Note: following functions are implemented for exporting technology experiments only,

so they may be changed or removed in the future by developers.

 

All returned values are Lua numbers if not pointed other type.

 

Output:

LoGetModelTime() -- returns current model time (args - 0, results - 1 (sec))

LoGetMissionStartTime() -- returns mission start time (args - 0, results - 1 (sec))

LoGetPilotName() -- (args - 0, results - 1 (text string))

LoGetIndicatedAirSpeed() -- (args - 0, results - 1 (knots))

LoGetTrueAirSpeed() -- (args - 0, results - 1 (knots))

LoGetAltitudeAboveSeaLevel() -- (args - 0, results - 1 (feet))

LoGetAltitudeAboveGroundLevel() -- (args - 0, results - 1 (feet))

LoGetAngleOfAttack() -- (args - 0, results - 1 (degrees))

LoGetAccelerationUnits() -- (args - 0, results - 1 (G))

LoGetVerticalVelocity() -- (args - 0, results - 1(feet per sec))

LoGetADIPitchBankYaw() -- (args - 0, results - 3 (degrees))

 

Input:

LoSetCommand(command, value) -- (args - 2, results - 0)

-1.0 <= value <= 1.0

 

Some analogous joystick/mouse input commands:

command = 1 - joystick pitch

command = 2 - joystick roll

command = 3 - joystick rudder

-- Thrust values are inverted for some internal reasons, sorry.

command = 4 - joystick thrust (both engines)

command = 5 - joystick left engine thrust

command = 6 - joystick right engine thrust

command = 7 - mouse camera rotate left/right

command = 8 - mouse camera rotate up/down

command = 9 - mouse camera zoom

command = 10 - joystick camera rotate left/right

command = 11 - joystick camera rotate up/down

command = 12 - joystick camera zoom

command = 13 - mouse pitch

command = 14 - mouse roll

command = 15 - mouse rudder

-- Thrust values are inverted for some internal reasons, sorry.

command = 16 - mouse thrust (both engines)

command = 17 - mouse left engine thrust

command = 18 - mouse right engine thrust

command = 19 - mouse trim pitch

command = 20 - mouse trim roll

command = 21 - mouse trim rudder

command = 22 - joystick trim pitch

command = 23 - joystick trim roll

command = 24 - trim rudder

command = 25 - mouse rotate radar antenna left/right

command = 26 - mouse rotate radar antenna up/down

command = 27 - joystick rotate radar antenna left/right

command = 28 - joystick rotate radar antenna up/down

command = 29 - mouse MFD zoom

command = 30 - joystick MFD zoom

command = 31 - mouse move selecter left/right

command = 32 - mouse move selecter up/down

command = 33 - joystick move selecter left/right

command = 34 - joystick move selecter up/down

 

Some discrete keyboard input commands (value is absent):

command = 7 - cockpit view (F1)

command = 8 - external view (F2)

command = 64 - increase thrust (both engines)

command = 65 - decrease thrust (both engines)

command = 72 - flaps on/off

command = 73 - air brake on/off

command = 84 - cannon fire on

command = 85 - cannon fire off

command = 161 - increase left engine thrust

command = 162 - decrease left engine thrust

command = 163 - increase right engine thrust

command = 164 - decrease right engine thrust

command = 350 - weapons pickle on

command = 351 - weapons pickle off

 

To be continued...

--]]

Valery Blazhnov

Eagle Dynamics Veteran

Link to comment
Share on other sites

Я опять про шарик....

 

Извините пожалста, я в аглицком как свинья в апельсинах..... Толком понять перечень изменений в 1.02 не могу.... В кабинах самолетов шарик маленький такой есть.... Под КПП.... Указатель скольжения называется.... Он когда-нить работать правильно будет? Сейчас он у меня передвигается пропорционально нажатию на педали, И НЕ РЕАГИРУЕТ БОЛЯ НИ НА ЧТО. :cry:

Выпитая водка не влияет на ТТХ истребителей!!!

Слава ЕД!!! У меня есть АФМ к Су-33!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • ED Team

23-я бета патча 1.02 стала релиз-кандидатом. Выход патча предварительно намечен на 15 июня. Самые наисвежайшие и, надеюсь, последние изменения:

 

06.01.04 Fixed possible incorrect printable character identification for non-english localized versions.

06.01.04 Fixed few and far between terrain collision detection bugs.

06.01.04 Implemented unicode support.

06.01.04 Created lua binding for ILS elements.

06.02.04 Fixed F10 view bugs for lost selected units.

06.02.04 Fixed some weapon system bugs for lost targets.

06.03.04 Fixed the memory destruction bug for terrain light sources.

06.04.04 Corrected pilot names in training tracks 0602 and 0604.

06.07.04 Fixed updating goal-window in single player game

06.07.04 Lowered collateral damage for cumulative warheads.

06.08.04 Fixed the engine RPM settings bug.

Valery Blazhnov

Eagle Dynamics Veteran

Link to comment
Share on other sites

В списке изменений не нашёл.

 

Ребят, а рандомизацию стартовой последовательности ГСЧ для миссий не поставите? А то тоскливо наблюдать, как при повторном запуске боты бьются друг с другом каждый раз одинаково :-/

 

А на проигрывании треков это не скажется, если в трек стартовое случайное число сохранять.

чтобы понять рекурсию, нужно сперва понять рекурсию

Link to comment
Share on other sites

В списке изменений не нашёл.

 

Ребят, а рандомизацию стартовой последовательности ГСЧ для миссий не поставите? А то тоскливо наблюдать, как при повторном запуске боты бьются друг с другом каждый раз одинаково :-/

 

А на проигрывании треков это не скажется, если в трек стартовое случайное число сохранять.

 

Все уже поздно пить Боржоми, альфа-тестинг прекращен, начинается серьезный бета-тестинг:)

Непобедимость заключена в себе самом, возможность победы заключена в противнике.

Сунь-цзы.:pirate:

Link to comment
Share on other sites

  • ED Team
В списке изменений не нашёл.

 

Ребят, а рандомизацию стартовой последовательности ГСЧ для миссий не поставите? А то тоскливо наблюдать, как при повторном запуске боты бьются друг с другом каждый раз одинаково :-/

 

А на проигрывании треков это не скажется, если в трек стартовое случайное число сохранять.

Нам не жалко, но это противоречит требованиям заказчика.

Valery Blazhnov

Eagle Dynamics Veteran

Link to comment
Share on other sites

Ребят... Вы молодцы! Может я ещё в 1.02 полетаю до следующего Экзамена, и до того как в Россию смотаюсь... Что-то мне подсказывает что на П-133 с 128RAM и без ведеокарты ломак работать не будет... :D

The bird of Hermes is my name eating my wings to make me tame.

Link to comment
Share on other sites

Не пожалею дорогого трафика даже если патч будет 100 метров весить. Да и ктому-то 14го (уже у меня сегодня) куплю супер джой еее :)

 

Спасибо Вам разработчики.

Link to comment
Share on other sites

Верните текстуры пламени!!!!!!!plz

 

Доброго всем вечера!))

Дорогой Валера и группа разработчиков!

У меня к вам только одна....запоздалая просьба!!!!!

Наболело!!

Огонь! Пламя горящих самолетов (и не только) после попадания!

Нельзя ли вернуть тесктуры из демки?

Тамошнее пламя мне нравилось куда больше!

Может быть неофициально подскажете, как их "выковырять" из демо и воткнуть в релиз? (если это возможно).

 

Заранее спасибо,

Эд

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...