Jump to content

Nederlandse community


outlaw28

Recommended Posts

Hello,

 

This is about a Dutch speaking community, so I will continue the topic in Dutch from now on.

 

______________________________________________________________

 

Hallo vliegers,

 

Een gebrek aan Nederlandstalige community valt mij op. Ik heb eens bij verscheidene mensen gepeild en er lijkt interesse voor te zijn. Daarom nu maar eens een openbare post om interesse te peilen.

 

Het idee:

 

-Het samenbrengen van Nederlandstalige vliegers door middel van een forum

-Het makkelijker kunnen organiseren van vliegsessies van allerhande niveau

-Het opzetten van een dedicated server vanaf het punt dat dit door ED word ondersteund, welke gedeeld kan worden met meerdere Nederlandse groepen

-het delen van ervaringen, ondersteuning en het onderwijzen van "newbies"

-Communicatie door middel van een forum, Teamspeak server en andere mogelijkheden

 

In feite moet het een open community worden "zonder ledenstructuur" (buiten wellicht wat Admins om de server/website/forum/etc te beheren). Dit betekend dat niemand echte verplichtingen heeft. Er zijn ook geen regels, behalve enkele gedragsnormen.

Vliegsessies worden door mensen binnen de community georganiseerd. Deze hebben er zelf controle over en bepalen zelf welke toestellen mee doen en welke niet (mooi is natuurlijk wel als er verscheidene toestellen mee kunnen doen om zo veel mogelijk mensen mee te kunnen laten doen).

 

Als er vragen of opmerkingen zijn hoor ik die erg graag. Ik besef me dat dit nog niet in Nederland bestaat, waardoor ik bij niemand af kan kijken. Ik zal dus mogelijk wel het een en ander over het hoofd zien. Ik kan en wil dit ook niet zonder de hulp van anderen doen, dus of er een Nederlandstalige community komt, hangt van jullie af ;)

 

Cheers!

Pepijn

Link to comment
Share on other sites

Klinkt als een goed idee!

My system:

Intel Core i7 4770K@3.5Ghz, 16Gb Crucial 1600mhz DDR3, MSI GTX660 Gaming, Scythe Mugen 4, Samung 850 EVO 500GB, Fractal Design Define R4, WD Green 2TB, Windows 10

TM Warthog, Saitek Pro Flight Cessna Rudders

 

DCS:

A10C, UH-1, F15C

 

"When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it..."

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Op zich een leuk idee. Ik denk dat de DFDT Members hier ook wel in te vinden zijn.

Alleen pak het rustig aan Don't Overdo It....

 

Als je Missies nodig hebt vraag het gewoon.

 

 

Er zijn alleen een paar dingetjes... spreek uit ervaring Als Voormalig LLTM LockOn/DCS CREW.

 

Tot 2014 was er de LLTM LowLandTigerMeet. waar iedereen aan mee kon doen ervaring of niet. Je kreeg tips van de ervarener jongens en soms lieten de newbies de TopGuns het nakijken. Dus men leerde veel van elkaar. Er hing een geweldige sfeer, we aten allemaal samen. Men kwam overal vandaan. Uit NL, DE, BEL, FR,UK,DEN zelfs keer een groep geheel uit Rusland :joystick: . Maar het leukste je zag de gezichten bij de stem die je normaal online alleen hoorde.

 

Er was naast de toenmalige LockOn/ DCS , IL2 Falcon4 BMS nog een paar andere Mil Sims.

We hebben zelfs vaak Jim Mack over de vloer gehad samen met zijn vrouw. Mede als Groove die hier nog online wel vaak te vinden is.

 

Waarom is er geen LLTM meer?

 

Reden is simpel Veel mensen zeggen: ja leuk, we komen en doen mee. Paar keer peilingen gehad op Dit Forum. En tot 2012 lagen de LockOn/DCS deelnemers hoog tot soms wel 50 man. Daarna storte het in. Van in totaal 104 deelnemers in 2012 en de jaren daarvoor nog meer tot een drop van totaal 30 man in 2013 die werd dan ook afgelast de locatie was Te groot. 2014 waren we er weer alleen nu kleiner locatie er waren toen iets van 26 man waarvan maar 4 Lockon/DCS deden.

 

Toen is besloten om geheel met de LLTM te stoppen.

Soms denken we er wel over om het nog een keer te doen alleen zitten we dan steeds met 1 ding het kostenplaatje.

Link to comment
Share on other sites

Het LLTM is een beetje ten-onder gegaan aan het prijskaartje. De allerlaatste keer zaten we op een supergave locatie in Enschede als ik het me goed kan herinneren. Ik deed nog veel Il-2. Echter dat was best duur, vooral als je nog ergens in een hotelletje moest logeren voor het weekend. In Ahaus zaten we SUUUUUPPPEEERRRR. En voor een goede prijs. Maarja, Thobith (de sponsor) trok zich uiteindelijk terug.

 

Dus.... eigenlijk moeten we voor een goede LAN party een goedkope behuizing zien te vinden waar genoeg electriciteit te vinden is. Want doorgeslagen 'stoppen' elke vijf minuten, daar zit niemand op te wachten. Evt zelf een aggregaat huren. Maar dat is best een hele opgave om te regelen!

Happy Flying! :pilotfly:

Link to comment
Share on other sites

Goed plan, heb ook zeker interesse. Ik zou echter eerst beginnen met een relatief simpele basis van een server en een teamspeak kanaal. Probleem is echter, wie zet de server neer en betaald de boel?

Een teamspeak kanaal is echt essentieel denk ik. Een channel waar je naar toe kan en altijd wel iemand tegen komt. Dan hoef je niet eens een eigen DCS server te hebben maar kun je prima andere servers joinen met de teamlead in beide teamspeak channels om contact te houden met de Engelstalige groep op de teamspeak van de server.

Link to comment
Share on other sites

Toch aardig wat interesse zo te zien! heel goed!

Ik tel daar ook nog geinteresseerden via Tweakers en meerdere Facebook-pagina's en groepen bij op (Thank you Pierre!)

 

Teamspeak en server zijn betaalbare zaken. Dat kan ik gerust gedeeltelijk op mij nemen. Mogelijk ook helemaal. Als er mensen zijn die willen sponsoren/doneren is het natuurlijk helemaal ideaal.

 

Enfin. Zouden mensen geïnteresseerd zijn een keer de zaken te bespreken over skype of teamspeak? Zo kunnen we met elkaar een mooie koers bepalen, een naam bedenken en de eerste stappen zetten.

Link to comment
Share on other sites

Leuk om te zien dat veel NL-ers met DCS online (willen)vliegen. Ik ben voor een NL community maar heb uit het verleden wel de ervaring dat initieel heel veel mensen wild enthousiast zijn en dat het daarna, zonder inspanningen van meestal dezelfde groep mensen, snel afvlakt.

 

Enfin, het ijzer smeden als het heet is, als de community maar groot genoeg is zal er ergens een evenwicht ontstaan tussen mensen die komen en mensen die gaan.

[sIGPIC][/sIGPIC]

 

Commodore 64 | MOS6510 | VIC-II | SID6581 | DD 1541 | KCS Power Cartridge | 64Kb | 32Kb external | Arcade Turbo

Link to comment
Share on other sites

Ik moet zeggen dat vooral een eigen teamspeak kanaal mij wel aanspreekt, omdat in het Nederlands het net iets makkelijker is om met iemand te gaan vliegen (dus meer als een soort ontmoetingsplek). Echter zou ik van een eigen DCS server misschien minder gebruik maken (behalve als er echt goed geplande missies met duidelijke command structuur en serieuze spelers die zich daar ook aan houden). Een server als de 104th en blue flag is gewoon heel goed en juist het Internationale spreekt mij wel aan. Daarom zou ik eerder in een Nederlandse teamspeak afspreken met mensen om bijvoorbeeld het roer om te gooien op een 104th of blue flag als georganiseerd team. Ingeschreven staan als Nederlands squadron op blue flag is natuurlijk ideaal. Van te voren een plan maken voor CAP, SEAD en strike waarop team 2 snel de basis overneemt met helicopter troepen lijkt me echt heel gaaf om te plannen en daarna uit te voeren.

Link to comment
Share on other sites

Leuk initiatief Pepijn!

 

Hopelijk melden zich veel virtuele piloten en of crewleden.

Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel kaaskoppen DCS vliegen.

LigerZero heeft het al mooi verwoord wat betreft de LLTM, maar misschien komt er nog een flightsim evenement in het nieuwe Nationaal militair museum. In ieder geval beter dan een topkok die een blauwe hap komt serveren:)

Misschien kunnen we als DFDT wat betekenen voor de communitie.

 

Wordt vervolgd.

 

Groet,

 

Wasserfall/Henry

Intel Core i5-9600K, Gigabyte Z390 AORUS PRO, 16GB Corsair Vengeance RGB Pro, Gigabyte GeForce RTX 2080 WINDFORCE 8G

Link to comment
Share on other sites

Hoi Pepijn en anderen,

 

Zoals we al op Tweakers besproken hebben ben ik ook van de partij. Een bijdrage voor een server / TS Server / IRC Server kun je altijd krijgen.

 

Het daadwerkelijk organiseren van LAN parties wordt steeds moeilijker. Ik heb in 1997 mijn eerste LAN meet georganiseerd met Flanker 1.5. Aanvankelijk zijn we klein begonnen met 8 man in een jeugdherberg, Coaxkabels in serie met t-stukjes e.d. ;-) Daarna wat vaker in dezelfde jeugdherberg iets georganiseerd met als hoogtepunt een meet met bezoekers uit Kroatie, Spanje, Hong-Kong, UK en Canada.

 

Tegenwoordig is het vliegen via het net dusdanig makkelijk dat het soms meer een gedoe is om bij elkaar te komen tegen relatief weinig extra toegevoegde waarde. Ik klink nu als een oude l, maar ik merk het zelf ook, voor de smartphone en het altijd online zijn begon was een meet echt iets om naar uit te kijken.

 

Anyways, wij bij Tweakers maken al gebruik van een TS server, info in ons draadje daar.

130580113_BB1001.thumb.jpg.aa58bf7b2222e8299f1be2f46a1f3649.jpg

2042009948_BB2001.thumb.jpg.c6f370d1b7dd43357862541f9b3c11f2.jpg


Edited by Koriel
zpelling
Link to comment
Share on other sites

Lijkt me super, ik zou graag wat meer Nederlanders leren kennen om mee te vliegen. Met name een TS kanaal om samen te komen en dan te gaan vliegen in eigen missies of op servers.

 

In het Tweakers draadje kun je al de huidige TS gegevens vinden. Ook op dat forum is wel te vinden wanneer mensen willen vliegen.

 

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1529745/0

Link to comment
Share on other sites

Ik kan wel helpen met missie bouwen. Was zelf al aan 1 begonnen waar een mixje van alles in zit.

 

Wil alleen eerst de tankers goed hebben. In 1.2 was de respawn lua erg handig die werkt helaas niet goed meet in 1.5.

 

Wat doe de respawn lua? ALs de tanker land of crashed start er een nieuwe, erg handig vooral omdat je niet bang hoeft te zijn om de engiste tanker uit de lucht te halen.

 

Dinsdag kan ik er niet bij zijn omdat ik dan altijd al vlieg met Dutch Flankers Display Team.

 

Edit: oorzaak gevonden.. een verkeerd script lua.

 

Als de tankers nu crashen respawnen ze gelijk in de lucht. 8) 8) 8)

 

2de edit

 

 

OK Missie de Basis is klaar vliegtuigen en targets zitten erin. Hier komt de lijst wat er allemaal inzit

 

Helis 12x, Planes 103x, Vehicles 73x,Ships 6x

 

 

Voor de kust bij Poti Liggen 6 schepen hier kunnen deklandingen en takeoff worden gedaan voor heli's en Su-33

 

Airborne Vliegen er 3 tankers rond. Deze 3 hebben respawn dus maak je geen zorgen dat je er tegenaan vliegt er komt automatisch een nieuwe. Zodra het vliegtuig land of crashed.

1X IL-78 voor SU-33/M2000C

1X KC-135 voor F-15C /A10a en c

1X SB-3Tanker Voor M2000C/SU-33

 

Kutaisi Friendly NATO Field

8x A-10C Ivm veel gevlogen DCS vliegtuig 8x

8x F-15C Ivm veel gevlogen DCS vliegtuig 8x

4x A-10A

4x F-86F

4x Hawk

4x M2000C

4X Mig-29G G is een aparte mig versie die alleen bij Duitsland Zit dus valt onder NATO

4x C-101CC

 

Senaki Friendly Russia Field

8xSU-25T Ivm Basis DCS vliegtuig 8x

4xSU-25

4xSU-27

4xSU-33

4xMig-21 BIS

4xMig-29A

4xMig-29S

4xL-39C

 

Kobuleti Friendly Heli en Prop based Field

8xTF-51D Ivm Basis DCS vliegtuig 8x

4xP51D

4xBF-109 K4

4xFW-190 D9

4xKa-50

4xMi-8

4xUH-1H

 

Batumi ENEMY BASE HEAVY Defence

Airborne units met respawn script 25Km trigger zone Er is een hoorbare waarschuwing met 2 text waarchuwing. Dus iedereen van de Blauwe kant weet dat er dan Vijandelijke units opstarten.

2x2 F-18C

2x2 J-11/SU-27 China

 

Alle ground units zijn playable

Ground Units

Anti Air

3x Sa-15 TOR

4x ZSUU-23-4 Shilka

9x ZU-23 Gun emplacement

7x Igla Manpads

 

Ground units MLRS 4 total

Smerch/Uragan/M270/ Grad

 

Basic Ground units

8x BTR-80

4xLeclerc

4xLeopard 2

4xM1A2 Abrams

4xT-80U

 

En voor de Mensen die nog niet zo vertrouwd zijn met ground targets. Ligt er bij Kobuleti een verlaten vliegveld met 2x Anti Air ZU-23 en 14x Ural4320T Trucks om te oefenen.

 

LET WEL Ground Targets kunnen niet respawnen.

 

Missie Hier te downloaden

 

http://dnieuwla.home.xs4all.nl/dfdt/GOT%20Online%20DCS%20V153.miz


Edited by Liger Zero
Missie toegevoegd met uitleg
Link to comment
Share on other sites

Mooi initiatief!

 

Ik zie dit topic nu pas, maar wil zeker meewerken aan een Nederlandse community.

Eventueel kan ik op onze server (http://www.dutch-flankers.nl) een dedicated forum hosten waar vluchten gepland kunnen worden en waar informatie kan worden uitgewisseld.

 

Net als LigerZero heb ik meegewerkt aan de organisatie van de Lowland Tiger Meet.

In mijn ogen biedt zo'n evenement wel meerwaarde boven het online vliegen.

Denk aan het 'in the flesh' ontmoeten van de andere vliegers, gezellig samen een biertje drinken tussen de missies door, en echte briefings (op basis van een Powerpoint presentatie).

Tijdens de LLTM werden sommige briefings zelfs gegeven door vliegers van 323 TACTESS, en werden de winnaars van de competitie door dat squadron op vliegbasis Leeuwarden onthaald voor een basisbezoek.

 

Maar laten we eerst maar proberen een goede basis te leggen, dan kunnen we van daaruit verder bouwen.

 

Overigens was er tot 2014 een Nederlandse community-website voor alle militaire flightsims (VFF - Virtual Fighter Forum), maar de beheerder (Jan Hilt / ICE, organisator van de laatste LLTM's) heeft er de stekker uit getrokken omdat er weinig mensen meer kwamen en hij er geen tijd meer voor had.

In de hoogtijdagen (2001 - 2010 ongeveer) was het daar echt gezellig, met alle soorten militaire v-pilots, van rookie tot ace.

Dutch Flanker Display Team | LLTM 2010 Tiger Spirit Award
Link to comment
Share on other sites

Update!

 

Heren!

 

Inmiddels zijn er enkele stappen gezet.

Zo hebben we een forum opgezet dat te bereiken is via http://combatflight.nl/. Er is een teamspeak kanaal opgezet en een slack kanaal aangemaakt. Teamspeak kennen we allemaal, dus dat hoef ik verder niet uit te leggen. Slack is een soort IRC, dat prima werkt met handige apps voor smartphones, te integreren is op websites en allerlei andere handige functies heeft zoals filesharing, etc.

 

We zitten nog wel in de opstartfase. Zoals eerder gezegd zijn we geen clan, squadron of zo iets dergelijks, maar moeten we een overkoepelend orgaan worden voor zowel losse individuen als groepen. Ondanks jullie eigen groep, wil ik jullie toch uitnodigen eventueel te registreren op het forum, zodat we samen kunnen werken. Eventueel kunnen we DFDT een eigen sectie op het forum geven. Mogelijk dat we morgen (25-02) op Teamspeak even kunnen praten, mocht je daar behoefte aan hebben.

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...