ED Forums - Search Results
 


Notices

Showing results 1 to 25 of 500
Search took 0.06 seconds.
Search: Posts Made By: Harlikwin
Forum: JF-17 Thunder 05-28-2020, 02:19 PM
Replies: 121
Views: 3,528
Posted By Harlikwin
I mean you're not wrong, but missiles aren't all...

I mean you're not wrong, but missiles aren't all that well "simulated" to begin with.
Forum: JF-17 Thunder 05-27-2020, 05:36 PM
Replies: 121
Views: 3,528
Posted By Harlikwin
Yeah, I'm sure low altitude performance of...

Yeah, I'm sure low altitude performance of sparrows and probably even sidewinders of that era isn't really surprising. But that's a combination of low/slow targets and crappy guidance of that era...
Forum: DCS World 2.5 05-27-2020, 01:31 PM
Replies: 12
Views: 1,278
Posted By Harlikwin
Historically, look at the indo-pak wars. They...

Historically, look at the indo-pak wars. They fought f86s and could have fought mig21s as well. Intersting wars few folks in the west know about.
Forum: RAZBAM 05-27-2020, 01:02 AM
Replies: 53
Views: 16,392
Posted By Harlikwin
Well. Vote with your wallet. I know i will.

Well. Vote with your wallet. I know i will.
Forum: JF-17 Thunder 05-26-2020, 10:28 PM
Replies: 121
Views: 3,528
Posted By Harlikwin
Yup. DCS does some wonky stuff at times. But this...

Yup. DCS does some wonky stuff at times. But this is basically how the "notch" mechanic works. How relevant that is to reality, well.... Or did you buy the marketing about DCS being the "most...
Forum: JF-17 Thunder 05-26-2020, 10:25 PM
Replies: 121
Views: 3,528
Posted By Harlikwin
Yup, what he said, pretty much about any missile...

Yup, what he said, pretty much about any missile really.
Forum: Weapon Issues 05-26-2020, 02:52 PM
Replies: 173
Views: 7,629
Posted By Harlikwin
Its not clear, but Deka at some point hinted that...

Its not clear, but Deka at some point hinted that that SD10(A?) they have modeled should have secondary boost motor for terminal engagements. That's what ben was talking about.

Also, Chiz, you...
Forum: DCS: Eurofighter 05-25-2020, 03:39 PM
Replies: 62
Views: 14,358
Posted By Harlikwin
Honestly kinematics is probably the one thing...

Honestly kinematics is probably the one thing that can be modeled vaguely accurately. Its more things like guidance laws, ECCM effectivness, seeker performance that are the more important things when...
Forum: Weapon Issues 05-24-2020, 09:29 PM
Replies: 173
Views: 7,629
Posted By Harlikwin
That sounds like a good path forward. Any chance...

That sounds like a good path forward. Any chance you will double check the Razbam magic missile and 530D? And the polychop mistral?
Forum: Weapon Issues 05-24-2020, 03:10 AM
Replies: 173
Views: 7,629
Posted By Harlikwin
DCS underpants gnomes.

DCS underpants gnomes.
Forum: RAZBAM 05-23-2020, 11:57 PM
Replies: 25
Views: 10,258
Posted By Harlikwin
Bummer. 2 steps forward 1 step back i guess....

Bummer. 2 steps forward 1 step back i guess. Hopefully it gets fixed soon.
Forum: Weapon Issues 05-23-2020, 11:49 PM
Replies: 173
Views: 7,629
Posted By Harlikwin
Actually, option 3 is the most likely. Which is...

Actually, option 3 is the most likely. Which is kind of like your option 2 but sourced from someone like Janes or other open pay-for sources, but you get sued if you share it cuz thats part of the...
Forum: JF-17 Thunder 05-23-2020, 08:11 PM
Replies: 78
Views: 4,189
Posted By Harlikwin
Well thats a whole other topic. But yeah nothing...

Well thats a whole other topic. But yeah nothing ED does is fast. But you cant have magic missiles in dcs either.
Forum: JF-17 Thunder 05-23-2020, 07:02 PM
Replies: 29
Views: 1,348
Posted By Harlikwin
Yup, this is why I hope ED just redoes all the...

Yup, this is why I hope ED just redoes all the various missiles in the game. At least they will all be wrong vs real life, but possibly more right relative to each other in the game.

The other...
Forum: JF-17 Thunder 05-23-2020, 06:57 PM
Replies: 78
Views: 4,189
Posted By Harlikwin
Oh boy, I guess im in on the purse swinging...

Oh boy, I guess im in on the purse swinging contest.

About the data, at the end of the day there are actual open source military intel providers that do this for a living, have credible numbers...
Forum: Weapon Issues 05-23-2020, 06:56 PM
Replies: 173
Views: 7,629
Posted By Harlikwin
Oh boy, I guess im in on the purse swinging...

Oh boy, I guess im in on the purse swinging contest.

About the data, at the end of the day there are actual open source military intel providers that do this for a living, have credible numbers...
Forum: Magnitude 3 LLC 05-22-2020, 08:43 PM
Replies: 347
Views: 76,461
Posted By Harlikwin
Well... i guess if someone makes that server, but...

Well... i guess if someone makes that server, but it still has nothing to with reality.

The PG map is probably the most realistic map we have for CV ops. And if ED made the F4E we'd have a good...
Forum: Magnitude 3 LLC 05-22-2020, 08:39 PM
Replies: 347
Views: 76,461
Posted By Harlikwin
I mean whats that look like? A US CVBG vs the Kuz...

I mean whats that look like? A US CVBG vs the Kuz is a slaughter fest every time. And entirely ahistorical.
Forum: MiG-21Bis 05-22-2020, 08:36 PM
Replies: 10
Views: 836
Posted By Harlikwin
Yes. I did it after seeing it on YT. Took a "few"...

Yes. I did it after seeing it on YT. Took a "few" tries.
Forum: MiG-21Bis 05-22-2020, 05:40 PM
Replies: 10
Views: 836
Posted By Harlikwin
That's right up there with the Roki-tunnel run!...

That's right up there with the Roki-tunnel run! Awesome!
Forum: DCS: Eurofighter 05-22-2020, 01:29 PM
Replies: 62
Views: 14,358
Posted By Harlikwin
Oh goody another uber missile in the game. MP...

Oh goody another uber missile in the game. MP players will certainly rejoice <sarcasm>.

And I'm a bit surprised that good documentation for this is out in the open. Especially the 3rd party...
Forum: DCS: F/A-18C Hornet 05-22-2020, 12:55 AM
Replies: 18
Views: 1,079
Posted By Harlikwin
The other f18 ism is that the engines dont spool...

The other f18 ism is that the engines dont spool to min when landing. So once you are on the ground bump the throttles forward for a sec and then full back to get to goto full ground idle.
Forum: Chit-Chat 05-22-2020, 12:45 AM
Replies: 37
Views: 3,638
Posted By Harlikwin
Yeah, if i can find a few reliable human...

Yeah, if i can find a few reliable human backseaters i might be tempted, cuz youre right jester does kinda suck. But so far wizzos online that fit my schedule are pretty hard to find, though ive...
Forum: Chit-Chat 05-22-2020, 12:42 AM
Replies: 37
Views: 3,638
Posted By Harlikwin
The game engine that ED charges them 30% or more...

The game engine that ED charges them 30% or more of their sales to use? The game engine ED constantly changes and breaks their module with? A game engine that is spasmodically broken half the time...
Forum: DCS: F-16C Viper 05-21-2020, 08:55 PM
Replies: 78
Views: 9,093
Posted By Harlikwin
I didn't have any issues with it last night, but...

I didn't have any issues with it last night, but its been a while since I flew it so not sure if any better.
Showing results 1 to 25 of 500

 
Forum Jump
All times are GMT. The time now is 09:36 PM. vBulletin Skin by ForumMonkeys. Powered by vBulletin®.
Copyright ©2000 - 2020, Jelsoft Enterprises Ltd.