Jump to content

cw4ogden

Members
  • Content Count

    176
  • Joined

  • Last visited

About cw4ogden

  • Rank
    Member
  • Birthday 05/06/1971

Personal Information

  • Flight Simulators
    DCS, IL2, FS202
  • Location
    Eastern Oregon
  • Interests
    various

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. I've seen a few fellow multiplayer friends order those. I don't use a home cockpit. I convert my couch to a cockpit so seat shaker would be an unwelcome addition to the myriad of wired devices and usb hubs that linger at my feet when I'm not playing DCS. My son is getting a VR for his birthday, and I'm gonna "borrow" it to see if I like VR enough to make the move. I appreciate the suggestion though. But what I was trying to point out was a subtle, nuance of the flight model, that ultimately was attributable to faulty test setup. I've long since had difficulty avoiding VRS in t
  2. Sorry no translation posted. If anyone can translate feel free otherwise I will provide one when able. I think I must have fallen for the VRS hype. I read about it, and said nothing for a long time because mi-8 is not my bird. But then, I have a friend who is mi-8 pilot and it bugs me, so I ask him. This gives me enough confidence to wade into the discussion. But I shoot myself in the foot because I don’t know mission editing or video hosting or even how to do a track file. These things I’ve learned now. But my point is this, it would be very easy to say oh my, e
  3. Если вы не видели. Я нашел то, что, по моему мнению, является источником моей жалобы, и это моя первоначальная установка для тестирования. Я выбрал аэродром на карте Невады, предполагая, что он будет небольшой. Долина Смерти на самом деле находится ниже уровня моря, поэтому, честно говоря, подойдет любой аэродром на этой карте. Совершить очень небрежную ошибку, не перепроверив начальные условия. Но путаницу усугубляет то, что в Ми-8 используется высотомер, настроенный на высоту поля, что означает, что я видел ноль в кабине и предполагал, что я действительно выбрал подходящую площадку для испыт
  4. It’s hard to complain that the flight model feels like 6000 feet when your test conditions are actually at 6000 feet everyone has my sincere apologies for all the drama.
  5. I could not find an explanation for the results I was seeing. But I was operating under the false assumption I’d setup the test properly. Knowing the conditions were not sea level, I’d say that accounts for what I was seeing. I flew several iterations at sea level, after discovering my error. Had I set the test up properly, I’m not sure I’d have opened this thread, so that’s on me. it seems to be working as it should and yes, I’d say the density altitude mistake could be enough to account for my most likely invalid findings. I am willing to test more, but I
  6. @randomTOTEN I'm not sure if you saw this. I incorrectly used an airfield at 5500 feet elevation for the testing, thinking I had chosen one near sea level. I finally noticed it making the videos. I even stated once or twice it felt like an aircraft operating at 6000. Turns out I was.
  7. Yes, this is the result. But I did so unintentionally. And I tried to always leave room for an error on my part, by stating there could be an alternate explanation. This may be poor translation, but I never intended to be right or wrong. I intended to present data. In the course of the discussion many points were brought up that were erroneous explanations. This lead me to have more confidence in my results, as it seemed there was, and remains a lot of genuine misunderstanding of VRS. But this fault is clearly on me. For the wild goose chase I apologize. I hope on
  8. I have found the error, and it appears, it is indeed my fault, and related to my test setup conditions. I intended the test to be done at or near sea level. I was fooled by the cockpit altimeter reading zero in the mi-8, zero set to airfield elevation. These tracks are taken at approximately 6000 feet MSL which would almost certainly explain the deviations from the chart.
  9. Я намеревался найти область VRS, а не продемонстрировать, что при полете каким-то определенным образом все будет хорошо. Да, это плохой полет, но вопрос в том, соответствует ли он условиям полета? Что меня беспокоит, так это то, что к вашему профилю прикреплен бета-тестер, что указывает на то, что кто-то позволяет вам проводить тестирование на летной модели, и это немного пугает, учитывая вашу грубость и полное нежелание что-либо тестировать. При этом я уверен, что вы обрадуетесь, услышав следующее: Я обнаружил ошибку, и похоже, что это действительно моя ошибка и связана с условиями моей тесто
  10. The marked spot on the graph is close to 55 km / h as the lines are graduated in 20 km / h increments. The DISS unfortunately loses signal, so it is off for portions of the videos. It's tough to say where VRS actually starts, but I think you can see in the videos I'm near 60 km / h and about 3 to 4 m/s (on VSI so some lag) when it starts to form, and remain in the 40+ km/h range fully developed. Additionally, I would expect the transition to a vortex ring state to be accompanied by a loss of nearly all forward speed, and transition to near 90 degree approach angle, i.e. straight do
  11. Отмеченная точка на графике находится ближе к 55 км / ч, поскольку линии градуированы с шагом 20 км / ч. Мне нужно научиться размещать видео на YouTube. К сожалению, DISS теряет сигнал, поэтому он отключен для части видео. Трудно сказать, где на самом деле начинается VRS, но я думаю, что вы можете видеть в видео, что я около 60 км / ч и примерно от 3 до 4 м / с (по VSI, поэтому некоторое отставание), когда он начинает формироваться и остается в диапазон 40+ км / ч полностью развит. Кроме того, я ожидал бы, что переход в состояние вихревого кольца будет сопровождаться потерей почти
  12. @Wadim If you want to participate, refute the data collected. Why does it appear we get VRS at red X? It should be impossible. Если хотите участвовать, опровергните собранные данные. Почему кажется, что мы получаем VRS на красном крестике? Это должно быть невозможно. 2.trk
  13. I asked forgiveness because I was shown to be in error. I retracted and asked for this, because I was shown to be wrong. This is ok, to be wrong on occasion. being wrong on one video does not sink the case I’ve made though.
  14. «Я просто лучший пилот в своей стране в прошлом, а теперь я один из лучших инструкторов на симуляторах. Если вы думаете, что английские аббревиатуры должны знать все, то глубоко ошибаетесь. " Вы, сэр, по общему мнению, лучший пилот в своей стране! Простите меня за то, что я не признаю вашего величия, замаскированного глупостью ваших слов. И простите меня за то, что ожидал, что вы будете говорить или быть знакомы с официальным языком авиации. Чего-то я ожидал бы от лучшего пилота, когда-либо летавшего в вашей стране за все время. Пилот-супергерой! Или ожид
  15. @ Wadim That's not you ??? If you participate in the discussion ten times before the secret evening. ask me: "What is ETL?" I don't consider you a subject matter expert, anyway. "What is ETL?" hell! And that doesn't mean I haven't included my own ETL DEFINITION yet. So it is clear that you are not reading the messages. You just came to troll. Do you still want to throw darts at me? Это общая сумма вашего вклада в эту тему, чтобы зажечь меня, а затем спросить в PM. какова самая основная концепция полета на вертолете. У вас нет Google, сэр? Нет поисковой системы в Интернете?
×
×
  • Create New...