Jump to content

Maksim Savelev

Members
  • Content Count

    168
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About Maksim Savelev

  • Rank
    Member
  • Birthday 05/31/1981

Personal Information

  • Flight Simulators
    DCS,IL-2,MSFS2020,X-plane11,AeroflyFS2,Prepare3D,
  • Location
    Russia
  • Interests
    Flying

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Using a rig of AMD5900x and RTX3090 I found out that in VR DCS 2.7 is utilizing a lot of CPU(comparing to 2.5.6)and a lot of stutters and frame drops just disappeared, and it’s a good sign. And as developers say the performance is really smooth even over dense cities, BUT when you’re looking just straight ahead! When you’re trying to look on aside it becomes a terrible mess, FPS drops below 45 in VR causing unplayable experience. Of course it was a difficult test for 2.5.6 version as well , but with the same graphics settings I could get away with 45fps in most of scenarios. The only problem
  2. Рома, you can try everything but there is nothing specific in your settings causing this. Its just total performance loss. So you just need to lower your previous settings, which were perfectly working for you in 2.6. My settings, which I've been somewhat happily settled with, in 2.6, became not suitable for the low level flying over cities in 2,7. But the lightning is great, but the price is so high)) I can't afford it even with my GTX3090 and AMD5900X ))) P.S. Glad seeing you here my friend)!
  3. Gentlemen, I don’t know if you had a chance to notice, but the lightning in the game has been significantly improved. Terrain, cockpit everything now has more complex and realistic litning. It looks more like new MSFS2020. That’s why we’re paying such an expensive performance fee for this. I’ve lost my smooth experience flying low over the Syria map with my 3090 and HP Reverb. Hope new VR shaders when available for 2,7 will save us). BTW the Syria map itself has much more details in this version as well. But the performance drop is also visible even on Caucasus map. May be developers should le
  4. Gentlemen, I don’t know if you had a chance to notice, but the lightning in the game has been significantly improved. Terrain, cockpit everything now has more complex and realistic litning. It looks more like new MSFS2020. That’s why we’re paying such an expensive performance fee for this. I’ve lost my smooth experience flying low over the Syria map with my 3090 and HP Reverb. Hope new VR shaders when available for 2,7 will save us). BTW the Syria map itself has much more details in this version as well. But the performance drop is also visible even on Caucasus map. May be developers should le
  5. Я не исключал возможность поставить на попа)! Очень даже можно ежели полностью обжать гашетку тормоза ну или педали после посадки)! В этом интерес остался. Я лишь по своему "вкусу" подгонял, ну или в соответствии своим немощным усилиям)
  6. Вот, вместо скриншота, видео инструкция)
  7. Сори только вечером смогу сделать скриншот.
  8. Друзья, по референсному самолету Як-52 получил значение 45% с учётом включения слайдера и насыщением оси У =45%. сразу стало похоже, передняя амортстойка перестала мгновенно прожигаться, как не накаченная, стало интереснее и сложнее исправлять положение с заваленной при остановке передней стойкой (как в жизни). Раньше использование противоположного тормоза незамедлительно выворачивало стойку. При даче режима срывается с тормозов примерно с 90%+ оборотов, что похоже на большинство бортов. Если хотите потренировать руление на Як52 рекомендую это делать на этих настройках. Остальные са
  9. Друзья, вопрос, столкнулся с тем что сумел разглядеть только на Як-52 и стало понятно, что было не так с моими предыдущими тестами по снижению чувствительности тормоза. Идея все ещё интересная, но я не знаю как её реализовать корректно. Ось тормоза видится именно как ось с возможными значениями от -100 до +100. Если просто снижать насыщение по оси У. То это приводит к тому, что тормоз не отпускается полностью, то есть тормоз уже как-бы поджат на 1/3 хода, а при полном нажатии сосовляет 2/3, так что по сути правильнее говорить о снижении эффективности в районе 30%, но понять это можно только до
  10. Да это тоже касается всей техники, особенно с пневмосистемами, так как по сути, она с усилителем и наиболее эффективна, но не долго)) Другая причина, по которой нужно это делать во второй половине пробега и которая, как мне кажется, не реализована в симуляторе - это нагрев тормозов с последующей потери их эффективности. Например если на самолёте Л29 и Л39 усиленно начать тормозить после касания, то к моменту полной остановки тормоза станут уже очень-очень слабыми, МиГ-21 - вообще можно не остановиться). А если долго рулить на Ан2 и неправильно пользоваться тормозами на полосу уже можно и не по
  11. Ну это в каждой инструкции написано и не противоречит сказанному мной)
×
×
  • Create New...