Jump to content

totmacher

Members
  • Content Count

    503
  • Joined

  • Last visited

About totmacher

  • Rank
    Member
  • Birthday 02/02/1976

Personal Information

  • Location
    Moscow, Korolev

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Тут с русским бы разобраться. Вираж это разворот в горизонтальной плоскости, при чём тут скороподъемность. Так и надо было писать - "спираль". Да и как уже сказали, какой практический смысл сравнивать набор высоты по "спирали" одного самолёта с набором "свечкой вверх" другого? Да ещё в теме про виражные характеристики. У МиГ-19П обороты плавают, установившегося режим полёта не получалось добиться :(
  2. I'm programmer. FM code is protected, crypted code, stored in .dll file. In FM folder stored some tabular data. For example , FA-18C FM folder 2.5.6.47404 and 2.7.0.56590 is identical, but FM was little changed https://dcs.silver.ru/64,12
  3. File in game folder path ...\DCS World\Mods\aircraft\F-16C\bin\F16C.dll like over protected .dll files changing in every new version of game
  4. Немножко нефига ничего не понял А вообще все данные по сравнению F-16 и Миг-29 уже давно выкладывали сами разработчики:
  5. "TRY"G = G/cos(AngleOfAttack) so... turn rate = sqrt( ( G/cos(AngleOfAttack) ) ^2-1) * 9.81 / airspeed * 57.3 also "TRY"Speed = Speed/cos(AngleOfAttack) It's easy to verify (see track and tacview file): sustained turn at 20m, TAS 216kts, AoA 22.85deg, turn rate 14.115 deg/sec, 2.735g HUD speed is 199kts . 199tks /cos(22.85 *pi/180 ) = 216kts with "turn rate" same story - "TRY"G = 2.9679 calculated turn rate with "try"G = 14.11 deg/sec 1G with AoA=30deg = 1/cos(30 *pi/180) = 1.15G Maybe Mover co
  6. same test at 10000 feet f-16c 3048m.xlsx
  7. Только потом были опубликованы реальные тестограммы посадок, опровергающие расчёты CFD и скорее подтверждающие аргументы "аэродинамиков одной фирмы"
  8. Про "несоответствие известным графикам" разработчики не один раз говорили, что не считают эти графики правильными. Что у них другие графики, по которым всё сходится, но показать эти графики отказываются. Скорее всего графиков у них нет и все данные они строят по полярам, тягам и т.д. Вот пример таких расчётов: Хотя конкретно по графику су-27 было сказано следующее: По поводу ступенек, это эффект от уборки сначала носков а потом закрылок. Другими словами, механизация в DCS ухудшает виражные характеристики. Опять же по воду отсутствия таких скачков на изв
  9. Here data for speeds 400km/h to 850km/h. 850kmh is equal ~0.7mach and with~9G Turn rate on this speed is 21.631 deg/sec Also attaching TacView file for this speed for check that data is correct. F-16C_50.xlsx Tacview-F-16C_50.zip.acmi
  10. I'am from one of these countries and we are use for compare "km/h" and "meters". G = ny / cos(aoa) ny - colum in the table - shows g in status bar in the game
  11. Why exactly what? "Turn data" for All airplanes are collect for site https://dcs.silver.ru/ with many russian planes. On russian planes for measeure speed used only km/h. It's very comfortably let's see: car speed: km/h airplane speed: km/h space rocket speed: km/h let's see in USA: car speed: mph airplane speed: kts space rocket speed: km/h But on site you may select desired speed type kts, mach, km/h
  12. Opps, sorry . Russian version of Excel used , insted . So turn time at 620km/h of full circle = 17.845 seconds = 360/"turn rate"
  13. Because data of ALL planes are collect in km/h So 17,845 equal 17,845 seconds
  14. No? at 620 km/h turn time is time in secound of full circle
  15. Here data for altitude 50m. For speed 510km/h 18.667 deg/sec F-16C_50.xlsx
×
×
  • Create New...