Jump to content

Balion

Members
  • Content Count

    44
  • Joined

  • Last visited

About Balion

  • Rank
    Junior Member
  1. Для этого надо запустить команду DCS_updater.exe update @openbeta из каталога bin в папке DCS World. Или воспользоваться этой утилитой. Выше ответы неверны.
  2. You can't reference pressure altitude on map, because it depends on current atmospheric pressure (QNH). Look at the picture (http://www.faatest.com/books/IFRH/4-0.htm) You can obtain target pressure altitude (PA) from target elevation (ASL) via altitude correction (AC): PA = ASL - AC, where AC = ~1000 ft per each 1 inHg QNH above 29.92. For example, if ASL = 1500 ft, QNH = 30.42 inHg, then AC = 500 ft, PA = 1500 - 500 = 1000 ft.
  3. I have one more question to add. You can see PRESSURE ALTITUDE label on the altimeter scale. That means the bombing altimeter doesn't indicate above sea level altitude, but pressure altitude. So the target altitude pointer should be also dialed to target pressure altitude, not above sea level altitude as manual says. Thats add another complexity for pilot. Why he just don't use main altimeter for bombing as in some other aircraft?
  4. Ships placed near pier in Cherbourg harbour aren't visible on lower zoom levels. Attach: 1.jpg - lower zoom, 2.jpg - higher zoom. cherbourg.trk
  5. Strictly speaking it doesn't equal to 1 inHg per each 1000 ft even in standard conditions. It's just an approximation for fast math. Actual formula is more complex: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Barometric_formula (for humidity = 0%).
  6. All major airports in Russia have ICAO standard ILS systems. See AIP Russia: http://www.caiga.ru/common/AirInter/validaip/aip/gen/gen2/1-gen2-5.pdf
  7. You may add ~1 inHg per each 1000 ft of airport elevation. So if tower says QFE 27,5 inHg for Nellis, you can add 1840 ft/1000 ft = 1.840, so QNH = ~29.34 inHg. Or just use online calculator like this: http://www.hochwarth.com/misc/AviationCalculator.html
  8. GBU-54 and GBU-38 bugs 1) GBU-54 range and accuracy is low (2,2 nm/10000 ft and it can't hit a tank in INS/GPS mode) comparing to GBU-38 (100% hit from 3,5 nm/10000 ft). Attached files: gbu54.trk and gbu38.trk. 2) If release GBU-38 on max allowed range (5,3 nm/10000 ft) it stalls and falls a mile or so short. Attached: gbu38 max range.trk gbu54.trk gbu38.trk gbu38 max range.trk
  9. Ты нажал кнопку "LOAD SYM" (загрузить симметрично) и на 10-й точке TGP заменился бомбой. Вот он и ругается.
  10. Можно редактор миссий открыть и смотреть координаты там. В сетевой игре редактор можно запустить параллельно, а в одиночной есть планировщик маршрута.
  11. It's 750 mm of mercury, not millibars. 750 mm = 29.53 inches. You don't get actual altitude with altimeter 29.92, rather you get pressure altitude or flight level. You will only get actual MSL altitude if altimeter is set to QNH.
  12. Вопрос не ко мне. Могу предположить, что на приборе показывается приборная скорость от приемника воздушного давления, а на ИЛС - калиброванная скорость (Calibrated airspeed) от системы воздушных сигналов (Central Air Data Computer). Калиброванная скорость - это приборная скорость с учетом расположения ПВД и погрешности приборов, то есть она точнее, чем IAS. Так что, если я прав, нужно пользоваться как раз скоростью на ИЛС, а не на приборе.
  13. Я еще перед написанием сообщения это сделал. "IAS", то бишь приборная. Теперь ты зайди и посмотри.
  14. Странно, по умолчанию на ИЛС показывается как раз приборная скорость. Если рядом с индикатором скорости на ИЛС нет буквы "T" или "G", то скорость приборная.
×
×
  • Create New...