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QuiGon

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About QuiGon

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  • Birthday 06/03/1990

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    Red Baron (original), IL2 Sturmovik (original), Pacific Fighters, Falcon 4.0 BMS, Rise of Flight, DCS
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    Germany

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  1. Nachtrag November Dev Update: Neue Screenshots: https://www.facebook.com/Aviodev/posts/3526630304132080
  2. Same case with the ability to see yourself on the F10 map. One can argue that this also only affects yourself, but being able to determine your own position through a graphical user interface of the game instead of your own navigation abilities can often be a rather unfair advantage, especially in bad weather. That's why it should be possible for server admins of realism servers to disable such game helpers for everyone on the server.
  3. AFAIK DCS has some difficulties showing DL contacts over great distances.
  4. The mission planning stuff of DI's Tornado sim or the Falcon series is what I miss the most in DCS...
  5. You should take a look at the Viggen then, as this aircraft is a true dedicated low level striker, the only one of its kind we have in DCS so far. Maybe in the future we might get others like the Tornado or F-111.
  6. 1) A comms menu that lists available missions is something that only specific servers use. 2) On Windows computers you can use Alt + TAB to switch between windows. I recommend to open Discord before you launch DCS, so you can switch back and forth between Discord and DCS using Alt + TAb while flying. 3) I guess you have "Easy Communications" activated when flying singleplayer. On many multiplayer servers this setting is deactivated, meaning you have to use the actual radio switches in your cockpit. In the Ka-50 that button is located on the collective and you need to ma
  7. The threat rings are getting created as part of the mission setup, along with waypoints and all the other data that gets stored on the DTC. So yeah, threat rings can only be defined for threats that are known beforehand.
  8. Ich will aber einen militärischen Verfahrenstrainer und keine Hobby-Simulation und da ist DCS nunmal das was dem am nächsten kommt. Ich würde liebend gerne real als WSO mitfliegen, nur kann ich das leider nicht, somit bleibt mir nur DCS um mich mit diesen militärischen Systemen auseinanderzusetzen... Ob da nun am HOTAS ein Schalter weiter links/rechts/oben/unten positioniert ist, ist mir dabei ziemlich latte, da es nichts an der Interaktion mit den Flugzeugsystemen ändert.
  9. That's interesting. AFAIK MAP mode works with pulse only (not pulse doppler), so I wonder if you achieved that over land (ground clutter) or over sea (no ground clutter)? I was thinking of a vehicle, driving at a speed that is within the speed gate, but in a direction perpendicular (90°) to the Hornet.
  10. That's how it works in real life, but does it work like that in DCS as well? Also, will it be possible for vehicles to notch the GMT radar?
  11. QuiGon

    GBU 24

    Selbst dann tut nicht einfach die Gun losrattern. Da muss er sie zuvor zusätzlich noch explizit auf der Stores-Seite ausgewählt haben.
  12. Ich nutze den TM Warthog seit rund 7 Jahren und bin super happy mit ihm. Ich muss aber auch sagen, dass ich da keine Vergleichswerte habe, da er mein erster Stick ist (hatte davor ein Xbox-Gamepad verwendet um 2-3 Jahre lang erst die A-10C und später auch den Huey in DCS zu fliegen ). - Die Sticktion ist beim TM Warthog ist in der Tat gefühlt sehr hoch und das (zumindest bei meinem) auch nach 7 Jahren noch, was ich persönlich aber besser finde als ein weicherer und dadurch ggf. schwammigerer Stick. - Die Friction des Throttles lässt sich über einen Regler jederzeit ein
  13. Die Jamming-Art sollte aber eigentlich durch das "Gerät" des jammenden Flugzeugs bestimmt werden und nicht wie derzeit, dass das Flugzeug das gejammt wird die Jamming-Art bestimmt. Das würde aber grundlegende Änderungen an der DCS-Engine bedingen, die ich bislang nirgends absehen kann.
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