Jump to content

Luzifer

Members
  • Content Count

    341
  • Joined

  • Last visited

About Luzifer

  • Rank
    Member

Personal Information

  • Location
    Germany
  1. Zuallererst beherrscht nicht jedes Funkgerät jeden Frequenzbereich und jede Modulationsart. In der F-14 kann das UHF1 Gerät nur UHF, genauer 225,000 bis 399,975 MHz. Das V/UHF2 kann auch VHF, wo unter anderem auch der zivile Flugfunk von 118 bis 137 MHz untergebracht ist. Beide der genannten Frequenzen sind allerdings Funkfeuer und können nicht mit den Sprechfunkgeräten gerastet werden. Das zweite ist ein VOR, das erste weiß ich nicht. Wenn es kHz wären, wäre es ein NDB. Aber in DCS Persian Gulf sind mehrere Funkfeuer in diesem Frequenzbereich, keine Ahnung was die sind. Die Frequen
  2. Nein, das würde bestimmt niemand englischsprachiges in dieser Bedeutung verwenden, gerade auch weil man das mit der gebräuchlichen Bedeutung "runter drücken" (genau dem Gegenteil) verwechseln würde. Für "loslassen" dürfte eher "release" in Frage kommen. Die Bedeutung kann man auch in Wörterbüchern nachlesen, z.B. Merriam-Webster Definition 2a. Ich habe noch mehrere weitere Wörterbücher geprüft, alle sagen das gleiche.
  3. In den englischen Optionen finde ich zum TDC nur die 4 Richtungen und Runterdrücken.
  4. Ich vermute mal das ist eine schrecklich schlechte Übersetzung von "depress".:doh:
  5. I find that altitude hold only engages when vertical speed is close to zero. If you press alt hold I think it even arms that mode, but only activates once vertical speed is sufficiently small. To rephrase that, you can't use the autopilot altitude hold mode to level out from a climb or descent. You have to level out manually and only then can altitude hold activate.
  6. Right, I see that now. Although I've seen the DCS F-18 have its flight vector drift when it shouldn't, from what I've read about the FBW control laws. I wouldn't necessarily accept its behavior as evidence for a subtle effect.:joystick:
  7. This isn't right. Earth's gravity will exert 1g vertically, and to experience something different you have to accelerate vertically. Conversely, if your vertical speed is constant (i.e. without acceleration) you will experience 1g. Of course at larger scales you will have to take into account that the gravity field is sort of spherical and a straight horizontal motion has a vertical component relative to earth, but that is orbital mechanics and not really relevant where aircraft are concerned. They will if you're accelerating in the dive. If your (true) speed increases while in a co
  8. Aircraft AC power buses are generally 400 Hz, so that would disprove that already. And of course TVs (since you're referring to broadcast systems designed to match the power line frequency) don't use power line frequency to generate video refresh, they have to synchronize to the received signal after all. Just like monitors. What's really happening, and it's easy to see if you know what to look for, is that these aren't raster displays like TVs or typical computer monitors, they are vector displays. In raster displays the electron beam scans every line from left to right and then the next l
  9. Smoke and contrails are different and independent things.
  10. Ich vermute mal, es sind Vektor-Displays wie wohl auch das HUD. Die haben keine Auflösung in dem Sinn, machen deswegen aber exzellent leserliche Schrift und Symbole. Vor allem lassen sich Symbolgeneratoren mit viel weniger Hardware- und Speicheraufwand als Videogeneratoren bauen, was für 70er/80er Jahre relevant ist. Für alles, was sich nicht aus Linien und Kurven zusammen bauen lässt aber eben ziemlich ungeeignet. Das gilt auch für die bildliche Darstellung von Karten.
  11. They are right there in the second picture you posted.
  12. I already posted that in the bugs forum, didn't get an official reply yet. https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=211377
  13. Ist sowas überhaupt realistisch? Dürfen unter Deck die Triebwerke angelassen werden und dann noch dazu unter eigener Kraft rumgerollt werden?
  14. You mean black symbology? They can't because that's not how HUDs work. (I mean they do project darkness onto the HUD for NAVFLIR, but it is completely wrong; or maybe they patched this, haven't checked recently.)
  15. Ich kann nur für mich sagen, dass ich solche Probleme noch nie hatte. (Win 10, früher Win 7)
×
×
  • Create New...